Marloes Jacobs, voorzitter

Enkele jaren geleden hoorde ik over stichting Mens Dier Nood en haar missie. Ik weet hoeveel vreugde en plezier een gezelschapsdier kan breng en zou er dan ook niet aan moeten denken dat ik niet de medische zorg voor zo'n dier kan betalen, mocht dit nodig zijn. Ongeacht de grootte van de portemonnee, gun ik iedereen het geluk dat een huisdier kan geven. Daarom help ik graag mee om de mooie doelstellingen van de stichting te realiseren!

Werkzaam als Supply Chain Manager bij NTOC medische techniek B.V.

Charlotte Tekol, secretaris

Ik weet uit ervaring hoe belangrijk een dier voor een eigenaar maar ook voor de mensen eromheen kan zijn. Het geeft liefde en steun, haalt mensen uit hun isolement en helpt het gevoel van eenzaamheid verminderen.

Wanneer mensen uit gemeente Tilburg de financiële middelen niet (meer) hebben om een levensreddende behandeling van hun geliefde huisdier te betalen, dan is het goed te weten dat er een stichting is die hierin kan ondersteunen.

Als secretaris ondersteun ik de stichting Mens Dier Nood bij het realiseren van haar doelstelling.

Is ondernemer/eigenaar van Cerah – HR advies & Coaching

Anita van de Laak, bestuurslid

Jaren geleden werd mijn kat Boefje ernstig ziek. Dankzij de passie en kennis van Mariëtte Laugeman en haar team werd hij gelukkig weer beter. De kosten hiervan waren hoog en ik realiseerde me dat ik geluk had dat dat geen belemmering vormde voor mij om de noodzakelijke ingrepen te laten verrichten. Ik realiseerde me dat dat lang niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is. Daarom ben ik blij mijn bijdrage aan sMDN te mogen leveren om dit voor andere liefdevolle eigenaren van een ziek huisdier ook mogelijk te maken.

Eigenaar webshop Tafereeltjes.nl

Leo Kruit, penningmeester

Als dierenarts weet ik als geen ander hoe nauw eigenaren met hun huisdier verbonden zijn.
Zeker als bij mensen (financiele) problemen ontstaan kan een huisdier ontzettend veel steun bieden.
Daarom ben ik blij dat ik met de stichting Mens Dier Nood kan bijdragen om Tilburgers in een probleemsituatie te steunen als zij de gezondheids behandeling van hun huisdier niet zelf kunnen betalen.

Werkzaam als Industry Support Manager bij Royal Zeelandia Group.

Rob van Aubel, bestuurslid

Ieder ziek dier heeft recht op medische zorg. Ongeacht de financiële situatie van de liefhebbende baas. Ieder mens kan in armoede geraken en de medische kosten van het zieke dier - waar al jaren goed voor gezorgd wordt - niet betalen. Mijn echtgenote (Mariette Laugeman) en ik besloten in 2009 om een vangnet op te richten in Tilburg voor zieke dieren. De betekenisvolle relatie tussen dier en mens is voor ons vanzelfsprekend. De mens heeft de morele plicht om goed voor een dier te zorgen. Soms lukt dit niet door financiële omstandigheden. Met stichting Mens Dier Nood proberen wij deze dieren en mensen in nood bij te staan.

Mariëtte Laugeman

Mariëtte Laugeman, extern diergeneeskundig adviseur en integriteitsvertrouwenspersoon.
Dierenarts in ruste, mede oprichter van de stichting.